نخستین نمایشگاه «فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید» در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران در27 تیرماه افتتاح شد.
آن چه نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل را از دیگر نمایشگاهها متمایز میکند عرضهی نیازها به جای نمایش دستآوردهاست. 210 تشکل و 83 شرکت بزرگ و فرادستی در حوزههای خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای 13000 متری نمایشگاه بینالمللی تهران، کمبودها و نیازهایشان را به نمایش میگذارند و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاههای کوچک و استارتآپها دعوت میکنند تا برای رفع این نیازها پیشقدم شوند.
معاون وزیر صمت و رییس هیأت عامل ایدرو با اشاره به راه اندازی نهضت ساخت داخل توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید بر نهضت ساخت داخل را یکی از جلوههای مهم نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید معرفی کرد.محمد باقر عالی با بیان این مطلب، افزود: توسعه و عمق بخشیدن به ساخت داخل امسال به صورت ویژهای در برنامههای کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال میشود که برگزاری این نمایشگاه نیز در همین راستا است.وی کشورمان را از لحاظ نیروی انسانی متخصص و توانمند بسیار بالقوه توصیف کرد و گفت: توانمندی متخصصان ایرانی در همچنین نمایشگاههایی به فعلیت میرسد و نمود لازم را پیدا میکند.رییس هیأت عامل ایدرو این نمایشگاه را گام ارزشمندی جهت رسیدن به خودکفایی دانست و تصریح کرد: قطعات و ملزومات مورد نیاز جهت داخلی سازی توسط شرکتهای سازنده ایرانی در این نمایشگاه معرفی و اعلام میشود.شایان ذکر است که نخستین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید از 27 الی 30 تیرماه 1398 در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار میشود.
